همه دستگاه‌ها باید در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان همکاری داشته باشند

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در بازدید از اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان گفت: همه دستگاه‌ها باید در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری با اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان همکاری داشته باشند.

به گزارش میراث آریا، جبار کوچکی‌نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی از اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان بازدید و با مدیرکل و معاونان و کارشناسان این اداره‌کل گفت‌وگو کرد.

 در این دیدار ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گزارشی از عملکرد اداره کل کل در طی دو سال گذشته ارائه داد و گیلان را به عنوان مقصد گردشگری اعلام کرد و گفت: در سه حوزه تخصصی فعالیت‌های چشمگیر در حوزه گردشگری، سرمایه‌گذاری، میراث‌فرهنگی داشتیم.

سپس در ادامه هر کدام از اعضای نشست نقطه نظرات خود را درباره مسائل مختلف سه حوزه بیان کردند که از جمله یکی از مشکلات عمده در حوزه گردشگری را عدم هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با اداره کل میراث‌فرهنگی گیلان مطرح کردند.

سپس نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی، مسائل مربوط به حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری گیلان را مطرح و بیان کرد: همه دستگاه‌ها باید در حوزه گردشگری و سرمایه‌گذاری با اداره‌کل گیلان همکاری داشته باشند.

او افزود: برخی از مجموعه‌های میراث فرهنگی مانند ماسوله، موزه روستایی و مقبره میرزا وجهه بین المللی دارند باید اعتبارات در نظر گرفته شده برای این مجموعه بصورت ملی و استانی باشد و نباید از  اعتبارات شهرستانی استفاده کرد.

کوچکی نژاد تصریح کرد: یکی از اقدامات که در دستور کار قرار دارد مستقل کردن اعتبارات برای مرمت موزه میراث روستایی است که حتما باید ردیف اعتباری جدا داشته باشد و در این خصوص پیشنهاد به پژوهشکده موزه میراث روستایی کشور در گیلان داده شده است و بخشی نیز مورد تایید قرار گرفته است، پیگیر هستیم این کار در سریع‌ترین زمان انجام شود.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: از محل اعتبارات استانی مبالغی را را برای مرمت بناهای رشت در نظر می‌گیریم و اداره کل میراث گیلان درخواست خود را باید برای دفتر ما ارسال کند تا بتوانیم تامین اعتبار برای مرمت بناها را داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042000985
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha